20080508

montezuma <3 manzume

ego, egolar, egolar. kendiminkine hep kötü davrandım, ama yok etmedim. nasıl olsa gerekli işlevleri de var değil mi? bazı insanlarsa egosunu besliyor, haftada bir kez yıkıyor ve her yıl kontrole yolluyorlar. onlara 'karakterli' insanlar diyoruz. şimdi ben karaktersizim demiyorum tabi, sadece biraz daha akışkanım, onların geçemediği çatlaklardan geçebiliyorum. diyerek kendimi yatıştırdım lan. ne işe yarıyorsa çatlaklardan geçmek artık. neyse uzun lafın kısası; keskin karakterde hatalar da daha çok ön planda oluyor genelde, göze batıyor, kabul etmesi zorlaşıyor. sevince çok seviyoruz bu insanları <3 ama eksikleri bize koyuyor. biz demeye başladım konuyu değiştirme zamanı. sosyoloji. sıradaki bölüm sonu canavarım. ne yazarsam yazayım sınav kağıdını okuyanın gözünü doyuramadığım... "lan en sevdiğim ders" diyip sınavından 47 aldığım... sosyoloji ve psikoloji eğitimi her insana şart bence. yoksa büyüyünce posta gazetesine çıkarsınız, ne bileyim 5n1k'ya çıkarsınız; empati şart diye demeç verirsiniz. sosyolojiye ilgisi olanlara anthony giddens'ın sosyoloji adlı kitabını öneriyore. adı gayet 'bebelere sosyoloji' de olabilirmiş, anlatımı çok rahat ve temel bilgileri alabilir, sonraki okumalara yol göstermesinden yararlanabilirsiniz. bu aralar yeni baskısı çıktı sanırım, kitap giderek büyüyor, durduramıyoruz. işte ben bu kitabın sarı sayfalar boyutundaki yapraklarını çevireceğim 6 gün boyunca.

No comments: