20080418

enter the dragon

alternatif başlık: yeni başlayanlar için ejderha
ejderhalar, mitolojik ortamların en baba yaratıklarından, titan tokatlayan kanatlı sürüngenlerdir. çağlar boyu insanların koşarak kaçtığı bu güzide yaratıklar, günümüzde yerini radyasyona bırakmıştır. bunu ülkemizde hiç ejderha olmamasına bağlayabiliriz ama konudan uzaklaşmak istemeyiz değil mi? ejderha nedir? ejderha, atıyorum, yedi katlı bir apartman boyunda, üç tenis sahası genişliğinde, allı pullu, yerine göre ağzından ateş püskürten ve hayatı ondan bundan hacıladığı hazinenin üzerinde uyuyarak geçiren bir efsanedir. neden ejderha? bilmem. ejderha konsepti ve berkadam yıllarca ejderhalar hor görüldü, korkutucu varlıklar olarak lanse edildi. hadi açık olalım, gerçeğin böyle olmadığını hepimiz biliyoruz. peluş bir ejderhaya kimse hayır demez. onlar fantastik edebiyatta, hep hazinesinin üstünde uyuyan, inine gireni yakan ve koyun yemeye düşkün varlıklar olarak resmediliyor. rol yapma oyunlarında ise güçlü bir düşman. yok efendim büyü yemez (magic missile atın bol bol), titan döver vesaire. ABI EJDERHASIN BIR KERE DUSUNSENE! kafadan bin yıl yaşıyorsun. annen seni yumurtlayarak dünyaya getiriyor ve üzerine oturuyor, yaşamının ilk yüz yılı güvenli bir ortam içindesin. yuvadan çıktığında en baba savaşçı bile pullarını parçalayıp sana vurabilmek için sihirli silahlara ihtiyaç duyuyor. uçabildiğinden bahsetmiş miydim? hapşurunca gözlerin kapanıyor, bir açıyorsun her yer yanmış, öyle güçlü bir nefesin var fireball ayarında. AMA SEN NE YAPIYORSUN? iki toprak lordunun hazinesini çalıp, üç beş çiftlikten koyun hacılayarak yıllar yılı uyuyorsun. sonra iki maceracı mağaraya geliyor, zayıf noktanı buluyor, katlediyor seni?! hemen bir hobi ediniyorsun kendine. yabancı dil kursu, büyü okulu ya da ne bileyim fotoşop falan öğren? hayat böyle geçmez yatarak. daha sık dışarı çıkıyorsun. aktivite partnerleri bul, manita yap takıl. buradan oyun yapımcılarına sesleniyorum... her şey gibi ejderha kavramının da içini çürüttünüz. ejderha ya kırmızıdır ya siyahtır bir sakin olun. ya ateş kusar ya asit. hadi asit olayını da siz çıkardınız affettim. ama orada dur bir. yok buz ejderha, yok kristal ejderha, yok petek ejderha. arı sineği gibi ejderha yaptınız ulan! evet hommIII ek paketinden bahsediyorum. yaratıcı olun biraz. al bugün uykudan uyanınca aklıma gelen ilk fikir. uzay-zamanı kontrol edebilen ejderha yapın. düşünürken bile titredim. corn flakes'inizi şekerli yiyin oğlum az. sinirlendim gidiyorum.

4 comments:

Unknown said...

Altınların üstünde yattığını anlatmayı unutmuşsun. Onuda biraz ben anlayayım..

Ejderha okadar maymun iştahlıdırki parlak ve sarı renkli metallere zaafı vardır. bunları dediğin gibi araklar üstünde oturur. bu spastikler altınalrının üzerinde kuluçkaya yatar. hatta maceracılarda bu altınlar için gelir. altını maltını olmasa sikinde olmayacak maceracıların aslında. kendi kaşınıyor.


püsküren ejderha konusundada sıçmışsın. ejderha alev malev kusmas.

hakanozgul said...

Oyun yapımcılarına sesleniyorsun da, Warcraft Evreninden bahset bana. Chris Metzen senden önce düşünmüş bunları uyu sen. Rezillik.

Kendini ejderhayla eşleştirmen de başka bir konu buraya daha sonra değinip çirkeflik yapacağım!

ÖNCE ÖNCE O Timeline Kontrol eden Dragonun adı Nozdormu the Timeless. Uyuma. Google'den arat bilgilen.

Unknown said...

ne kadar şımarık komentör varsa beni buluyor.

chuchuchuw said...

bilirsin berk süperkahraman süperkahramaın dostudur. Bu teknolojik süper kahramanlar cıkmdan çok önceleri bizim ezeli düşmanlarımızın en babalarından olan bu sıcak bebeklerin yıllar yılı yalnış anlaşıldığını düşünmüşümdür. Hep hor gördük, hep bişilerini çalmaya çalıştık, hazinelerini, kız arkadaslarını falan arakladık.. Kimse sevmedi onları, hiç ponçik olarak gösterilmediler, içime dert oldu şimdi bak...

budan sonra o oyun yapımcısıları dondurmadan yapılmış marsmellow kusan ejderhalar yapsınlar söyle! ayrıyetten önümüz de yaz zaten.