20080306

müzükotek

benim bir tane cd çantam var. lekeli mekeli. eskilerden kalma. dün onu açtım hüzünçlü bir anda. onaltı yaşta ne dinlediysem onlara geri döndüm. içi 'full mp3' disklerle dolu bu çantanın. içeriği karışık. yıllardır açılmamış fermuarı. birazcık bakalım. o yaşlarda dinlenme kronolojisine göre dizelim... -----------------
__________klasik bunalım başlangıç anathema opeth apocalyptica lacuna coil __________daha da sertleşebilirim olayları judas priest stratovarius dream theater __________bayraklar indirilir muse travis radiohead __________eskiyi öğrenelim köşesi sonic youth led zeppelin pink floyd ------------------- gibi. o zamanlar bir şarkısını dinlediğimiz grubun diskografisini 10 dakikada çekmek gibi şanslarımız yoktu. paşa paşa gider, el altından cd dağıtan abilerle harçlığımızı bölüşürdük. 'dükkandan çıkarken cd'yi cebinize koyun' kısmı en heyecanlı yeriydi. daha o yaştan illegal işlere bulaşmış hissederdik. yabancı grup isimlerini bir kerede doğru telaffuz etmek her zaman içimize dert olurdu o dükkanlarda. sen ne kadar sene ingilizce görmüşsen gör, illa ki söyleyemediğin bir grup adı çıkardı karşına. sırf bu yüzden albüm almaya çekinenler vardı. benimse en büyük kaygım, diskografilerin eksik ve şarkıların tag'siz olmasından yanaydı. o zamanlar discmanlerin hepsi mp3 okumazdı bir de. okuyanı lükstü, daha ayağa düşmemişti. ben külüstür ibm marka pc'mi dünyanın en büyük mp3 player'ına çevirmiştim. okulda ise arkadaşların discmanlerinden takılırdım. sonradan mp3 playerlar çıktı rahatladık. tabi benim hiç olmadı. mp3lü discmanim oldu o sıralar. ikinci haftada yere düşürdüm. yap-boz oldu. neyse yaptık ama bu bozuluyor durmadan. eah dedim ne halin varsa gör. psp aldım mp3 attım rahatladım. baktım o da ağırlık yapmaya başladı, walkman telefon alarak son noktayı koydum. 90'larda müzüğün mümkünlüğü ve teknolojisi programımız sona erdi. hoşçakalın. ---------------- yazarken çalan: Nirvana - Something In The Way

No comments: