20080213

pipe dream

02.00de yatış ve 08.00de kalkış gibi kendi standartlarım için erken hareketlerden sonra perdeyi aralamamla dünyanın bembeyaz olduğunu görmem bir oldu. başka yerlere yağdı mı bilmiyorum ama burada kar var. doğanın insanı manipüle etmesine, gaza getirmesine, modifiye etmesine hastayım. bence her vücutta 'kar kası' diye birşey var. 3 gün penguen gibi yürüyünce gelişen bu kaslar karda düşmememizi sağlıyor ve hiçbir bilimsel açıklaması yok. Varsa da ben yaptım diye inanmazlar. Zaten başka birşey anlatacaktım ben. Konumuz pipe dream.
A pipe dream is a fantastic hope or plan that is generally regarded as being nearly impossible to achieve.
Türkçesi ulaşılması imkansız gibi olan hayallere denk geliyor. Hani uğrunda son kurşununuzu harcadığınız, tüm kartlarınızı açtığınız ama bir adım bile yaklaşmayan hayaller. Bu kavramla tanışmam yanlışlıkla oldu. Yoksa ben gerçekleşsin diye hayal kurmam zaten. Sadece gameboy oynuyordum. Yıllar önceye dönüyoruz. 20 in 1 korsan kartuş. Oyunun ismi pipe dream. tabi bu apple versiyonundan bir görüntü, gameboy versiyonu daha yeşil daha sıkışık daha sevgi dolu. ismine ironik bir şekilde bağlı olan oyunda amaç akan suyu hep aktırmaktı. su ana girişten yavaşça akmaya başlardı, rastgele olarak verilen borularla su yolları yapmak gerekirdi. pas geçmek yoktu bu parçaları ama koyduğun parçanın üzerine bir başka parça koyabilirdin içinden su geçmediyse. bu puan kaybı demekti. her parçayı iyi değerlendirmeliydin. sakin olup 3 blok öteden suyu nasıl geçireceğini hesaplamalıydın. çünkü su hep gelirdi sinsice. çok sinsiydi su. borunun açık kalan ucuna yaklaşınca müzük hızlanırdı. nın - nın - nın - nınnının- nınnının diye heyecanlandırırdı. hayata ne kadar benziyor demek ucuz bir hareket olurdu.

3 comments:

hakanozgul said...

Bioshock oynamadığın nerden belli oluyor ;)

http://multiplayerblog.mtv.com/wp-content/uploads/2007/11/hackingbioshocksml.jpg

<3

No Kings, No Gods, No Parasites, Only Human.

Unknown said...

zamane çocuğu seni...

Unknown said...

en güzeli win 3.1 versiyonuydu. yeşil bi su akardı. hatta hikayeside kanalizasyon boşaltıyorlar diye hayal ederdim. ama asıl nedeni renk sayısının azlığından suyu belli etme çabasıydı. şimdi bu çaba aklıma gelip ağlarım. ama uyandığımda bir böcek değil halamların odasında olduğumu farkedince dahada bir hüzün eyler üstüme. ağlama melis.