20071217

üçü çocuk beş kişi öldü

beş altı yıl önce televizyondan uzak durmak gibi hoş ve yerinde bir karar almıştım, hala arkasındayım. hayır bunu iddia eden birçok kişinin yaptığı gibi content-filter da uygulamıyorum ben, cnbce gibi trendy kanalları bile izlemiyorum. tv benim istediğimi gösterecek! ister dvd çalar ister oyun konsolu bağlayayım, başka işe yaramasın. ve ne mutlu ki ne zaman televizyona baksam bu seçimimi gönülden destekleyen sekanslarla karşılaşıyorum. bugün de oldu: fox adındaki tgrt'nin amerikan sermayesiyle daha ucubeleştirilmiş halinde bir dizimsi dönüyordu: adı altta yazıyor: oks anneleri. yani ortaöğretim geçiş sistemi anneleri gibi birşey. iki dakikada anlayabildiğim kadarıyla konu; sınava hazırlanan üzgün bir kız çocuğu var (ilerde sample makyajı ve kareli pantolonuyla kadıköyün malum sinemasının önüne çömecek cinsten), sorunlu anne-baba (ki en az yarımızda bunlardan vardır), birlikte dershanenin yolunu tutuyorlar. sonra iki tane hoca geliyor, birisi velilerle diğeri başka sınıfa çekip çocukla konuşuyor, bölüp yokediyor. burada beni ilgilendiren kıza söylenenler. rehber öğretmen diyor ki: 'bundan sonra yapıp yapmayacaklarına biz karar vereceğiz, tuvalette harcayacağın zamanı bile beraber kararlaştıracağız.' sonra tahtaya gidip tebeşirle yazıyor - sonra da altın cümleyi söylüyordu:
açık kalan televizyon dünyanın en kötü şeyidir.
sınav sistemi hakkında bir televizyon eleştirisinde televizyon hakkında bir geri eleştiri.

No comments: