20071119

japon fantezileri

japonları tutuşturan hayaller vardır. hayır büyük robotlardan bahsetmiyorum. yıllardır peşinde ve bizden çok ilerde oldukları alan all-in-one diyebileceğimiz hand-held cihazlar. yani adamlar istiyor ki elimizde birşey tutalım; bizi anlatsın; tarzımızı ortaya koysun; heryerden çeksin; kamerası olsun; oyun oynayayım müzik çalsın vs. teknolojik cihazlarını birleştirmek istiyorlar. mesela bir kamera japon için çok önemli ama adam sıkılmış taşımaktan. hepsi içiçe olsun istiyor. bu yüzden bizim ülkelerimizde çalışmayacak telefonları var. kendi özel şebekeleri. telefonu her işte kullanıyorlar ve mutlular. biz hala kısa mesaj atıyoruz (msn'e girenler de var kutluyorum. telefondan msn'e girmek de saçmalığı açısından ayrı bir inceleme konusu). Bugün tuvalette bimeks'in kataloguna bakarken önceden farkettiğim birşeyi tekrar hatırladım. taşınabilen mp3 çalarlar ne kadar saçma birşeydir. tamam hepsi birer arzu nesnesi, kabul ediyorum ama cebimde türlü cihaz taşımak istemiyorum artık. bir de 40gb olanları, dünyada onları hakkını vererek kullanabilecek kaç kişi var acaba? Bu gibi sorunlarıma çözüm getirmek için bir ay önce telefon piyasasını incelemeye aldım (ki ucundan kameraya da ihtiyacım vardı). Hepsi bir arada aletler önceliğimdi. iki sonuca ulaştım. bugün türkiye cumhuriyeti devleti gelip bana 'sana istediğin kadar kaynak sunuyoruz git istediğin telefonu al' dese gidip nokia n95 alırdım. lakin demediler. o yüzden hala baba harçlığıyla yaşayan bir öğrenci olarak gittim sony ericsson w810i aldım. ve anladım ki iki senedir kullandığım motorola v3 güzel şekli dışında bir eziyetmiş.

No comments: